Renault tekende in 2022 een vijfjarige verbintenis als Premium Partner van Roland-Garros. Begin dit jaar werd de betrokkenheid van het merk met de tennissport verder versterkt met de benoeming van drie tennistalenten als merkambassadeur, waaronder Diede de Groot.
Tijdens de 2023-editie van Roland-Garros (22 mei t/m 11 juni) is Renault uitermate zichtbaar. Zo zijn 185 auto’s – waarvan 75% volledig elektrisch of geëlektrificeerd – door het merk ter beschikking gesteld voor de organisatie van Roland-Garros. Ook prijkt het Renault logo op het tennisnet op de vijf belangrijkste banen van het toernooi. Daarnaast staat de Renault 5 Prototype Roland-Garros volop in de schijnwerpers, een voorbode van een speciale editie uitgevoerd in een zijdeglans metallic witte kleur en met allerlei details die verwijzen naar Roland-Garros.
Het internationaal fameuze tennistoernooi is voor Renault een uitgekiende gelegenheid voor de feestelijke overhandiging van een nieuwe Renault Megane E-Tech 100% electric aan Diede de Groot. Het toernooi waar zij in haar rol als merkambassadeur niet alleen betrokken is bij diverse initiatieven van Renault – zoals het MVO-initiatief Give Me 5 dat zich richt op het helpen van jongeren in opkomende wijken – maar waar zij ook haar titel zal verdedigen.
Diede won in 2021 en 2022 alle Grand Slam-toernooien, waaronder Roland-Garros bij zowel het enkelspel als het dubbelspel. Haar overwinning van de Australian Open begin dit jaar was haar tiende Grand Slam-titel op rij. Daarmee is Diede de onbetwiste nummer 1 van de wereld. Het rolstoeltennistoernooi van Roland-Garros vindt plaats van 6 t/m 10 juni.